Yoehoeeeeee !!!! We zijn in Indiaaaaa !! - Reisverslag uit New Delhi, India van Peter en Karlijn - WaarBenJij.nu Yoehoeeeeee !!!! We zijn in Indiaaaaa !! - Reisverslag uit New Delhi, India van Peter en Karlijn - WaarBenJij.nu

Yoehoeeeeee !!!! We zijn in Indiaaaaa !!

Door: Peter & Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Peter en Karlijn

04 Januari 2008 | India, New Delhi

Yoo !!!! Daarrrr zijn we dan ! Het is nu volgens mij vrijdag (ben nu al bijna de tel kwijt....) en we zijn net twee dagen in Agonda, in Goa. En voor diegenen die mochten denken dat het paradijs niet bestaat: You're totally wrong !! Want wij ZIJN er nu... Ge-wel-dig ! Dit is Genieten met een hoofdletter ! We hebben een kamer gehuurd pal aan het strand met en terras waar je de zee hoort bruisen en donderen... Relaxen, mensen kijken, biertjes drinken (of whiskey, maar ja.... hoe kun je die ook laten staan voor 35 eurocent...) en.....gewoon... genieten !! Ik kan het niet anders maken... Dit is nog een van de weinige plekken in Goa waar het rustig en ontspannen is zonder dat je tussen de hordes westerse toeristen loopt. Heerlijke dromerige weggetjes waar de koeien rustig in het wild lopen te...tsja..eh.. lopen ! En waar je neus wordt geprikkeld door een mengeling van wierook, brandend (sandel)hout, zeelucht en heerlijke kruiden. Prachtige natuur (palmbomen, palmbomen en....palmbomen !!! Maar ook prachtige groene heuvels en weidse stranden) en heerlijke relaxte terrasjes aan, nee, OP het strand waar we lekker met een grote bier in ons hand van lekkere mellow indiaase sitar-muziek en ambient-house van de zonsondergang genieten. Ik moet echt naar woorden zoeken om te beschrijven hoe het hier is, want eigenlijk moet je het zelf voelen en ondergaan om het te bevatten. Sommigen van jullie die al deze kant op zijn geweest zullen het zich vast voor kunnen stellen. Het is hier zo ontzettend mooi en vredig en, ja, natuurlijk: ZONNIG !! Vandaar dat we maar alvast hebben besloten om hier twee weken te blijven, want dit is geen plek voor 'n paar dagen... Het is gewoon geweldig om de sfeer hier te ervaren. En dan vergeet ik nog te vertellen hoe mooi het is om de palmbomen te horen ruisen in de zwoele namiddagbries... ach, laat ik maar even stoppen want het is te veel en te mooi.
Hiervoor vier dagen en nachten in Bombay geweest en dat was... tsja, een ware aanslag op de zintuigen en de luchtwegen. Werkelijk bizar !! Duizenden en duizenden zwervende mensen (en honden, en..... ratten !! met name op het treinstation) maar ook veel bedrijvigheid en toeristen, taxi's, afval, geuren, kleuren, oplichters (ook op het station met name: je moet zeer scherp blijven want veel van die rijstvreters willen je oplichten maar ach...alles went.. Ze willen je het juiste spoor wijzen en vragen daar zo'n 50 rupees/ 1 euro voor, die ik uiterrraard niet van plan was te geven, of een verkoper die je chips en cola voor drie keer de prijs wil verkopen en..oh ja, perronwachters die zonder reden je ticket willen zien en lopen te zeiken...no way, natuurlijk, maar je moet wel steeds opletten).
Op een gegeven moment waren we met de taxi midden in een oude volkswijk op de markt terecht gekomen (crawford market) en dat was wel zo absurd !! We zaten met de taxi werkelijk klem in het verkeer en je kon mekaar zelfs niet eens meer verstaan. Van alle kanten kwamen auto's, riksja's, mensen met kilo's bagage en allerlei handel op hun rug en op karren, het leek wel of we in een soort centrifuge waren terechtgekomen....echt niet te beschrijven gewoon !! Ik moet echt naar woorden zoeken om Bombay te beschrijven... Misschien kom ik hier later nog op terug als ik wat meer inspiratie heb (begin ook een beetje een droge mond te krijgen. Het wordt tijd voor een heerlijk Kingfisher-biertje !!). Feit is dat we in Bombay een geweldig maar ook aparte oud en nieuw hebben gevierd, in een zeer populaire tent, Leopold's bar/restaurant (bestaat sinds 1871 !!), werkelijk een geweldige tent ! Tussen de zingende indiase en westerse toeristen, allemaal veel eten en drinken tot diep in de nacht, werkelijk heel gaaf !! En voor iedereen die we nog niet eerder hebben bericht: een heel gelukkig en een goed, gezond nieuwjaar ! Okido, hier laten we het even bij. Foto's volgen later nog (als we wat bruiner zijn, hihi !!)
Heel veel groeten, en wees gerust : met ons gaat het uitstekend !
Groet, Karlijn & Peter

• 04 Januari 2008 - 16:47

Stockmann G&M:

Dat is inderdaad genieten geblazen. Leuk om dit allemaal te lezen zo kunnen wij ook nog wat meegenieten. Zo te lezen worden daar de alcoholisten gemaakt. Hier gaat alles naar wens, beetje koud, maar er is ook wiskey en wijn. Nog geen belangrijke post gehad. Nog geen derde kleinkind. Ik heb de kaartjes ook uitgeprint en ga zo even op de grote atlas kijken. Veel lieve groeten en tot de volgende mail. PS moeten we doormailen of sturen jullie naar iedereen??

• 04 Januari 2008 - 18:49

Tjerk:

Oh, oh, oh, wat is reizen toch heerlijk! Ik geniet met jullie mee...

• 05 Januari 2008 - 10:48

Sjoerd:

klinkt inderdaad super!! Is zeker ook lekker zwemmen/ snorkelen daar? Hier inderdaad alles nog rustig maar de uitgerekende datum (8-01-08) komt snel dichterbij....
    groeten

Lonneke en Sjoerd

• 05 Januari 2008 - 12:10

Karen:

Wauwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww!
    Ik ga lekker werken dinsdag, echt zin in na deze heerlijke mail..:)!!

• 05 Januari 2008 - 15:41

Ineke&sjaak:

Wat moeten wij hier nou van zeggen!!
    Peter, je kan wel 'n boek gaan schrijven,zoveel mooie dingen als jullie meemaken !Zoals jullie zien zijn er veel leukere bezigheden dan werken (hoewel dat heeft ook z'n charmes )
    wij hebben ook 'n geweldig oud/nieuw gevierd in Winterswijk!!
    Nog heel veel plezier,geniet ervan en wees voorzichtig en vooral de groeten aan Karlijn vr.gr.In&Sj

• 06 Januari 2008 - 00:02

Monique En Raphael:

Yo Peet! Echt super om een bericht te lezen! Ik hóór het je gewoon vertellen met je bekende enthausiasme!
    Doe ons een lol en blijf alsjeblieft van die lange berichten plaatsen!

Veel liefs van Mo en Raph!

• 06 Januari 2008 - 09:28

Patrick:

yoohoo en de beste wensen en geniet maar flink, Groetjes patrick

• 06 Januari 2008 - 11:32

Aad:

heeeelemaal te gek Peetje. Leuk om jullie zo te volgen. Ben je het werk al een beetje kwijt. Heel veel plezier, let op Karlijn, kijk uit en doe voorzichtig maar vooral genieten.

Aad (die van je werk)

• 07 Januari 2008 - 08:57

Rob:

Tja... Nu snap ik het doel van een weblog als deze: Het maakt je (ex-)collegae stinkend jaloers. Dit gezegd hebbende wil ook wel toegeven dat ik 't jou van harte gun! Geniet ervan!

• 07 Januari 2008 - 15:32

Sanne:

Leopold's...je MOET echt het boek Shantaram (ze verkopen het overal, is fantastisch!) kopen en lezen in India. de ewrkelijkhied is niet wat het lijkt. Agonda, the place to be, toch? Hebben jullie al heeeeeel luxe gedaan in de Turtle Lounge. Ik wil ook een wc als die ze daar hebben! Ga zeker even kijken. Zetten jullie mij ook op de maillijst, dan kan ik India samen met julie weer een beetje herbeleven. X Sanne

• 07 Januari 2008 - 22:55

Annemieke :

Biertje borreltje wijntje
    En wij maar goede voornemens maken.
    Proost!

• 09 Januari 2008 - 16:49

Jan Van Aert:

Hoi Peter en Karlijn,
    Tja dat klinkt allemaal fantastisch. Ik ga toch maar ff naar de vakantiebeurs.
    Geniet er van en voor jullie ook een goed, gezond en plezierig 2008.
    Succes.

gr. Jan

• 14 Januari 2008 - 08:38

Marten:

Oh...is dat alles. Wij hebben hier precies hetzelfde op de televisie. Nee, klinkt helemaal te gek en ik ben toch wel een beetje jaloers, maar ik heb wel afgelopen weekend motorrijbewijs gehaald!!
    Groeten en nog zeer veel reisplezier in die onbekende en verre oorden.

• 15 Januari 2008 - 13:41

Coen:

hee ouwe gek!
    klinkt goed man.. 2 vriendinnetjes en een vriend zijn nét terug uit goa.. heb de foto's gezien van hun, ziet er echt prachtig uit!
    Verder gaat het wel goed met je zo te horen! Goed aan het bier, zoals het hoort.. ik ga komend weekend in training, dus dan is het weer voorbij met de pret.. wanneer komen jullie terug?
    dikke kus voor karlijn,
    coen

• 15 Januari 2008 - 16:20

Jos & Dolf:

Hallo wereldreizigers!

Veel plezier (hebben jullie al), dus het allerbeste.
    En wil je weten wat wij hier voor weer hebben.....?

Uit jullie bericht begreep ik dat dit het grote genieten is, zeker gezien jullie programma.
    Wat staat er nu te gebeuren / waar zitten jullie nu?
    En zou een Solexje niet comfortabeler / gemakkelijker zijn?

Groetjes!!